Lasertherapie is een zeer fijne en moderne manier om het lichaam te laten herstellen en pijnvrij te krijgen. Lasertherapie is makkelijk toe te passen en daarom bij huisdieren goed inzetbaar.

Den Helder

Texelstroomlaan 82-a 1784 ED Den Helder
Routebeschrijving 0223 620 006

Hoe werkt laserthearpie?

Bij lasertherapie wordt gebruik gemaakt van sterke, gebundelde lichtstralen. Deze lichtbundel waaiert niet uit zoals bij normaal licht. Het gaat om een sterk geconcentreerde lichtstraal. Deze lichtstraal bevat enorm veel energieke kracht. Hierdoor wordt het mogelijk om tot diep in het lichaam binnen te dringen.

De straling van laserlicht komt tot in de cel. Het laserlicht moedigt de beschadigde cellen aan om sneller te herstellen. Lasertherapie gebruiken we om te genezen. De lastertherapie helpt bij:

Waarvoor wordt lasertherapie ingezet?

Lasertherapie is bij honden en katten voor veel aandoeningen inzetbaar. De veelzijdigheid ervan is groot. Hieronder een aantal voorbeelden.

Wondbehandeling:

Huidaandoeningen:

Lasertherapie bij hotspot

Pijn of last aan het bewegingsapparaat:

Gebitsbehandelingen:

Chirurgie

Moet uw dier geopereerd worden? De dierenarts kan ook het laserapparaat gebruiken tijdens een operatie. Het voordeel hiervan is dat er geen bloedverlies is. Het licht van de laser zorgt ervoor dat de bloedvaten meteen dicht gaan, zonder dat er een brandwond ontstaat.

Wat is het doel van lasertherapie?

Lasertherapie is vaak een aanvulling of onderdeel van de behandeling.

Het doel van de lasertherapie hierbij is:

Hoe gaat lasertherapie bij hond of kat in zijn werk?

Uiteraard is er eerst een indicatie nodig om lasertherapie in te zetten. Hiervoor komt u op consult bij uw dierenarts.

Het geven van de lasertherapie kost niet veel tijd. Door de sterke straling van het licht wordt de laserstraal zeer korte perioden op bepaalde plaatsen buiten het lichaam gezet.

Het dier moet wel even stil zitten. Onze ervaring is dat dieren lasertherapie over het algemeen als zeer prettig ervaren. De behandelingen vinden dan ook altijd zonder narcose plaats.
De laserstraling straalt door de huid heen naar het gebied dat behandeling nodig heeft. Hiervoor hoeft geen haar weggeschoren te worden. Het dier hoeft ook niet worden voorbehandeld met desinfectie middelen.

De therapie wordt veelal uitgevoerd door paraveterinairen.

Twijfels of een vraag?

Heeft u een vraag over lasertherapie? Neem dan contact met ons op!

Den Helder

Texelstroomlaan 82-a 1784 ED Den Helder