Ondanks de uitbraak van het Coronavirus (COVID-19) proberen wij alle diergeneeskundige zorg zoveel mogelijk te blijven verlenen. Wel nemen we extra maatregelen.
Bij ons staan de gezondheid, het welzijn en de veiligheid van onze patiënten, medewerkers, klanten en de omgeving op nummer één tijdens deze corona-crisis. We doen ons uiterste best om u en uw dier zo goed mogelijk te helpen. Zoals altijd. U kunt dus gewoon een afspraak bij ons maken.
Spoed tijdens avondklok
Heeft uw dier tijdens de avondklok (21:00 - 4:30 uur) met spoed zorg nodig? Neem dan altijd eerst contact met ons op via 057 - 065 30 00. Als we u vragen om langs te komen op de kliniek, dan moet u zelf op de website van Rijksoverheid ‘Eigen verklaring avondklok’ invullen. Dit formulier neemt u uitgeprint of digitaal mee als u naar buiten gaat.
We vragen u daarom om rekening te houden met de volgende maatregelen:
- We schudden geen handen.
- Per afspraak mag er slechts één begeleider mee komen, overige familieleden vragen we om buiten te wachten.
- Wij verzoeken u dringend om in de kliniek een mondkapje te dragen.
- De begeleidende eigenaar moet vrij zijn van klachten als hoesten, keelpijn, neusverkoudheid of koorts.
- Heeft u klachten als neusverkoudheid, hoesten of keelpijn, koorts? Laat dan iemand anders met uw dier langskomen of bel de afspraak af. Wij rekenen hier geen kosten voor.
- Huisdiereigenaren mogen alleen in de wachtkamer en spreekkamers komen.
- We laten maximaal 5 personen toe in de wachtkamer.
- Houd afstand tot andere huisdiereigenaren en onze medewerkers. Is het niet mogelijk om minimaal 1,5 meter afstand te houden in de wachtkamer, wacht dan alstublieft buiten.
- Bij voorkeur alleen per pin betalen.
- Hoesten en niezen in de elleboog.
- Wij doen geen huisbezoeken.
Wat doen we om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan?
- Medewerkers met griep en / of verkoudheidsverschijnselen blijven thuis.
- Waar mogelijk helpen we u telefonisch of per mail.
- Zoals altijd houden we ons aan zeer strenge hygiënische richtlijnen. De kliniek wordt goed schoongemaakt en gedesinfecteerd.
- We vragen uw medewerking voor de punten hierboven.
Welke dieren kunnen bij de dierenarts komen?
Alle dieren zijn welkom. Spoedgevallen gaan zoals altijd voor. Het kan alleen wel zo zijn dat we minder personeel hebben dan normaal, waardoor u misschien wat langer moet wachten.
Heeft de dierenkliniek aangepaste openingstijden?
De openingstijden van onze kliniek vindt u op onze website. Mochten de openingstijden aangepast worden, dan zorgen we dat de website up-to-date is.
Wat moet ik doen als ik voer of medicijnen moet kopen?
U kunt nog steeds bij ons terecht voor voer, medicijnen en supplementen. Wel raden we aan om van tevoren even te bellen, dan leggen we uw bestelling klaar en kunt u zo snel mogelijk weer met uw bestelling naar huis.
Wat moet ik doen als ik naar de dierenarts ga?
We werken op afspraak, dus bel of maak online uw afspraak. Overige tips en richtlijnen vindt u hierboven.
Kan ik met mijn huisdier naar de dierenarts gaan als ik besmet ben met het coronavirus COVID-19?
Als u besmet bent met COVID-19, of als er vermoed wordt dat u besmet bent, kom dan niet zelf naar de dierenarts, maar laat iemand anders uw dier langsbrengen. Neem vooraf contact met ons op, zodat we met u mee kunnen denken en goed op de hoogte zijn van de situatie. Zo kan ons team de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en uw dier veilig behandelen.
Lees ook: Alles over het Coronavirus en huisdieren