hond bijt op stok

Een gezond gebit is belangrijk voor de totale gezondheid van uw dier. Bij Sterkliniek Dierenartsen Stroowaert besteden wij daarom extra aandacht aan het vakgebied tandheelkunde.

Dentale röntgenfoto’s

Met een dentaal röntgenapparaat maken we speciale röntgenfoto’s van het gebit. Aandoeningen en ziektes van het gebit zijn namelijk niet altijd zichtbaar met het blote oog. Met deze foto’s kunnen we goed zien of het gebit van uw dier gezond is of dat een gebitsbehandeling nodig is.

Behandelingen die wij aanbieden op het gebied van tandheelkunde zijn:

Zie hier al onze behandelingen en diensten.

Meer weten over

Het gebit van uw hond

Heeft uw hond last van een slechte adem? Meestal komt dat door tandplak, tandsteen, voedselrestanten en bacteriële producten. Dit zijn problemen die veel voorkomen in het gebit van honden.

Lees hier meer over het gebit van uw hond en hoe u deze problemen kunt tegengaan.

FORL bij katten

FORL oftewel Feline Odontoclastic Resorptive Lesions, of kortgezegd Tandresorptieis een gebitsaandoening bij de kat. Bij deze aandoening wordt de wortel van één of meerdere tanden aangetast waardoor tanden of kiezen kunnen afbreken.

Lees hier meer over tandresorptie bij katten.

De zorg voor tanden van uw konijn

De tanden en kiezen van uw konijn blijven doorgroeien. Als de tanden of kiezen in een onjuiste stand staan, groeien deze verkeerd. Bij verkeerd groeiende tanden is het nodig om de tanden bij te slijpen of eventueel te trekken. Vaak is verkeerde voeding een oorzaak.

Lees hier meer over de zorg voor tanden van uw konijn.

Bij Sterkliniek Dierenartsen Stroowaert is er veel mogelijk op het gebied van tandheelkunde. Heeft u vragen over de behandelingen of onderzoeken? Neem dan contact met ons op.